مکمل های سوخت

مکمل های سوخت

جهت افزایش توان و قدرت موتور استفاده از مکمل سوخت است یکی از روش های موثر می باشد. در اغلب موارد مکمل‌های سوخت به صورت مایع در بازار وجود دارد.

این مایع مکما را باید  داخل باک خودرو ریخته شود، البته باید توجه داشت که حتما باک باید پر از بنزین یا گازوئیل باشد، پس از ریختن مکمل داخل باک ، با سوخت ترکیب شده و وارد سیستم سوخت رسانی خودرو شود و در نهایت شاهد کارایی خوب آن می شوید.

 

مکمل های سوخت

مکمل های سوخت

 

انواع مکمل های سوخت

  • افزایش عدد اکتان
  • تمیز کننده مدار سوخت

 

مکمل افزایش دهنده عدد اکتان

این نوع مکمل در افزایش عدد اکتان سوخت استفاده می‌شود. عدد اکتان نشان دهنده مقیاسی است که مقاوت بنزین و سایر سوخت ها را در مقابل گرما، فشار و احتراق و.. مشخص میکند.

 

چرا به دنبال افزایش عدد اکتان سوخت هستیم؟

عدد اکتان یکی از فاکتورهای مهم در تعیین سوخت مناسب به شمارمی رود. با توجه به اینکه کیفیت پایین سوخت وهمچنین و ناخالصی‌های موجود در سوخت،  به سیستم سوخت، انژکتور و در نهایت موتور آسیب می زند. بر اساس استاندارد اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۴ عدد اکتان بنزین نباید کمتر از ۹۵ باشد و از این پس نیز استاندارد ملی ایران در رابطه با بنزین مطابق استاندارد اروپا خواهد شد. در حال حاضر در کشورمان، عدد اکتان بنزین معمولی ۸۷ و بنزین سوپر بین ۹۱ تا ۹۵ است.

 

 

موتور‌های احتراق داخلی دارای مراحل زیر می باشند:

  • مرحله مکش
  • مرحله تراکم
  • مرحله قدرت
  • مرحله تخلیه

 

به طور کلی استفاده از مکمل مزیت‌هایی را به دنبال داشته باشد:

  • پاک سازی و افزایش عملکرد انژکتور
  • کاهش قابل ملاحظه مصرف سوخت
  • افزایش شتاب و جلوگیری از ضربه زدن موتور
  • کاهش رسوبات تشکیل شده در محفظه احتراق
  • کاهش گازهای خروجی از اگزوز مانند هیدروکربن و منواکسید کربن
  • محافظت در برابر خوردگی
  • جلوگیری از قفل شدن شیر‌ انژکتور

 

روش استفاده از مکمل های سوخت

  • نسبت استفاده از مکمل بنزین بطور معمول حدود ۱ به ۲۰۰ می‌باشد.
  • زمانی که بنزین خودرو به حدود ۱۰ لیتر آخر رسید به نسبت مناسب مکمل را به باک اضافه نمایید.
  • باک ماشین را تا به طور کامل با بنزین بدون سرب پر نمایید.

 

سوخت و هوا که  با ماده‌ای با قابلیت اشتعال بالا است مخلوط می گردد که این تراکم موجب جرقه شمع، احتراق ‌شود وموتور دچار کوبش می گردد چون قبل از اینکه پیستون به بالاترین نقطه خودش برسد وسط راه و با نیروی مخالف آن را به پایین می‌راند که دلیل این کوبش هم همین است یعنی عدد اکتان بنزین پایین است و این ضربه‌های مکرر می‌تواند صدمات بسیار جدی  به قطعات مهمی از موتور از جمله گژن‌پین، پیستون، شاتون و … وارد نماید.

 

شما عزیزان برای تهیه  مکمل های سوخت خودرو ام وی ام میتوانید به نمایندگی لوازم یدکی ام وی ام در تهران تماس حاصل فرمایید.